Internetové poradenství
NÁŠ KONTAKTNÍ E-MAIL: napis@linkaduveryuo.cz
Poslání
Posláním internetového poradenství je umožnit lidem v nepříznivé životní situaci a lidem potýkajících se s nějakým trápením dosáhnout na bezplatné poradenství po e-mailu, které jim pomůže prostřednictvím poskytnutých informací řešit jejich obtížnou situaci nebo trápení. Internetové poradenství může sloužit jako první kontakt klienta s pomáhajícími službami.
Cíle internetového poradenství
- pomoc s pojmenováním problému, pojmenováním témat, se kterými klient může dále pracovat v terapii
- poskytnutí informací
- pomoc s řešením problému
- dodání naděje a povzbuzení k řešení situace
- dodaní podpory a ocenění
- přijetí klientových emocí a jejich uznání
- zplnomocnění klienta řešit situaci vlastními silami, posílení jeho kompetencí
- podpora v užití dalších služeb, otevření brány do světa odborníků z pomáhajících profesí
Cílová skupina osob
Internetové poradenství může sloužit každému člověku, který se nachází v obtížné životní situaci, potýká se s nějakým trápením, potřebuje získat informace k řešení svého problému
a rozhodl se využít e-mailovou poradnu jako zdroj pomoci. Cílovou skupinu tvoří osoby bez omezení věku a pohlaví.
Zásady práce
- Dostupnost a bezbariérovost
- Anonymita (klient není povinen uvádět do e-mailu osobní údaje, které nechce. Došlé
e-maily se archivují, před archivací e-mailů dochází z e-mailu k vymazání jakýchkoli informací, které by mohly vést k identifikaci klienta). - Služba je poskytována zdarma.
- Každé trápení nebo problém klienta považujeme za důležitý a významný.
- Odpovědi jsou zpracovány v nejbližším možném termínu podle kapacity zařízení (odpověď zasíláme nejpozději do 4 pracovních dnů).
Co internetové poradenství nemůže:
- Neposkytujeme akutní krizovou intervenci (např. v případě sebevražedných myšlenek, pokusů, nechráněného pohlavního styku apod.). V případě akutní potřeby se klient může obrátit na linku důvěry.
- Nemůžeme vyřešit problém za klienta, pouze nastínit možné způsoby řešení, možná doporučení.
- Nemůžeme za klienta rozhodovat.
- Nemůžeme cokoliv diagnostikovat.
- Nemůžeme nahradit psychoterapii (nemůžeme léčit).
- Neposkytujeme univerzální a zaručené rady.
- Poskytovat odborné informace, které přísluší jiným odborným profesionálům (lékařům, psychologům, právníkům). V případě, že poradna nemá kompetence pomoci klientovi
v tom, co žádá, podá klientovi informace o tom, kde je možné dané informace získat nebo na jakého odborníka se obrátit.
Jak funguje internetové poradenství?
Zájemce o e-mailový kontakt nám může napsat prostřednictvím svojí e-mailové adresy na adresu napis@linkaduveryuo.cz nebo prostřednictvím e-mailového formuláře, který je
k dispozici na těchto webových stránkách, kam uživatel kromě samotného textu zprávy napíše i svoji e-mailovou adresu, na kterou si přeje, aby mu byla zaslána odpověď. Při odeslání odpovědi klientem bude klientovi na jeho e-mailovou adresu zaslána automatická odpověď, která ho bude informovat o přijetí jeho e-mailu poradnou. Pracovníci pracují pouze s textem uvedeným přímo v e-mailu, přílohy se neotevírají.
Pracovníci odpovídají na e-mail v co nejkratší době, jak to kapacita zařízení umožní.
V počáteční fázi práce s e-mailem dochází k posouzení, zda požadavky, které má žadatel
v e-mailu jsou v rámci internetového poradenství splnitelné.
V případě že požadavky ohledně pomoci jsou naplnitelné v rámci internetového poradenství, tak je mu poradenství poskytnuto.
V případě, že žadatel žádá službu, kterou internetové poradenství neposkytuje, je mu zaslána odpověď s odůvodněním, proč mu službu, kterou žádá, nemůžeme poskytnout a zároveň mu nabídneme informace o tom, kde by jeho požadavky mohly být naplněny.
Internetového poradenství (kontakt s klientem) je ukončeno tím, že klientovi poskytneme potřebné informace k řešení jeho situace a e-mail odešleme.
Technické a materiální zabezpečení internetového poradenství
Internetové poradenství přes e-mail zajišťují pracovníci linky důvěry a je uskutečňováno
v pronajatých prostorách Linky důvěry Ústí nad Orlicí (adresa sídla utajená). E-maily od klientů jsou přijímány a zpracovávány pouze na jednom počítači, který je dostupný na pracovišti.
K počítači mají přístup pouze pracovníci linky důvěry. Počítač je chráněn heslem, a disponuje účinným antivirem a firewallem, které jsou pravidelně aktualizovány.
V případě že počítač, ze kterého je na e-maily odpovídáno, bude z technický důvodů mimo provoz a tudíž nebude možné na e-maily odpovídat, bude klient o této skutečnosti informován na těchto webových stránkách.